十几度

活着
Leaving On A Jet Plane - My Morning Jacket

音乐随身听:

【另类乡村】Leaving On A Jet Plane - My Morning Jacket

Leaving On The Jet Plane是美国著名乡村民谣大师John Denver的经典作品,后多次被传唱。My Morning Jacket的版本展现出了这首歌的不一样的美妙之处,主唱Jim James用他悲伤的嗓音和吉他,让歌曲与众不同,句句滑进心坎里。

My Morning Jacket来自肯塔基州的5人乐队;灵魂人物是主唱Jim James,他同时负责乐团里所有词曲的创作。他们的音乐简单易懂,继承着美国南方草根乡谣的传统,没有繁复的概念铺陈,也没有多余的累赘装饰。 

《Leaving On A Jet Plane》

All my bags are packed, I'm ready to go
我的行李已经装满了,我准备离开这里
I'm standing here out side your door
我站在你的门外
I hate to wake you up to say good-bye
我不想和你说再见
But the dawn is breaking it's early morning
但是黎明将近,已经是早上了
The taxi's waiting he's blowing his horn
计程车正在等着
Already I'm so lonesome I could die
我想我会一直孤独,直到死

So kiss me and smile for me
所以,亲吻我并给我微笑
Tell me that you'll wait for me
告诉我你将会等我
hold me like you'll never let me go
抱着我就像你永远不会让我远行一样
Cause I'm leaving on a jet plane
因为我将要乘喷射机离去
Don't know when I'll be back again
当我再次回去时你不会知道
Oh, baby, I hate to go
哦,亲爱的,我不想离去

There's so many times I've let you down
很多次我都想带你走
So many times I've played around
很多次我们在那里玩
I tell you now they don't mean a thing
现在我告诉你他们并不意味着什么
Every place I go, I'll think of you
去每一个地方我都在思念你
Every song I sing, I sing for you
唱每一首歌,我都是为你而唱
When I come back I'll bring your wedding ring
当我回来,我收到了你的婚礼请贴

So kiss me and smile for me
所以,亲吻我并给我微笑
Tell me that you'll wait for me
告诉我你将会等我
hold me like you'll never let me go
抱着我就像你永远不会让我远行一样
Cause I'm leaving on a jet plane
因为我将要乘喷射机离去
Don't know when I'll be back again
当我再次回去时你不会知道
Oh, baby, I hate to go
哦,亲爱的,我不想离去

Now the time has come to leave you
现在,我将要离去
One more time let me kiss you
再亲吻我一次
Then close your eyes I'll be on my way
闭上眼睛让我在爱情的世界里遨游
Dream about the days to come
梦想着那一天的到来
When I won't have to leave alone
当我不会自己孤单的离去
About the times I won't have to say
在那段时间里我不会说

Kiss me and smile for me
所以,亲吻我并给我微笑
Tell me that you'll wait for me
告诉我你将会等我
hold me like you'll never let me go
抱着我就像你永远不会让我远行一样
Cause I'm leaving on a jet plane
因为我将要乘喷射机离去
Don't know when I'll be back again
当我再次回去时你不会知道
Oh, baby, I hate to go
哦,亲爱的,我不想离去
I'm leaving on a jet plane
我将要乘喷射机离去
Don't know when I'll be back again
当我再次回去时你不会知道
Oh, baby, I hate to go
哦,亲爱的,我不想离去


评论

热度(34)